Girlfriend Curbed wheels

cjp2k

Registered User
Hi guys, on the way to pick up my mums car from the garage, my girlfriend gave me a lift in my A3, she decided to put it thru a gap not big enough for the car and hit the curb. she hit it side on, ie parallell with the curb at about 15mph. small mark on wheel but nothing "too bad", what are the chances of doing damage to the alignment/tracking etc?

Is it best to get it checked, audi quoted £170.00!!

Anywhere good around Teesside/Darlington area?

Cheers

Chris
 

S3E_YA

silver
i have been there my friend. lol
lent her the car and boom, came back with a chunk missing out the wheel. thank god it was the old a3!!! ha ha
but anyway, go to a normal tyre fitters (even kwikfit). they have all the equipment and will be sooo much cheaper, also haggle them.

peace...
 

Mikey

Registered User
hearing stories like this make me remember why I have never let my girlfriend drive my car. I feel your pain, now make her feel some. ha ha
 

SunnyDlite

Six speed Shimano
i took mine to audi and bite the bullet on the cost

but mine hit the curb sideways when i was on ice and knocked all 4 wheels out

if its minor kwik fit will charge (last i checked) 27 quid
 

cjp2k

Registered User
Cars been to local tyre place with full laser 4wheel alignment, the left side was slightly out and adjusted, cost £30.00

Car feels alot better now, thing may have been out for a while to be honest!

Chris
 

SunnyDlite

Six speed Shimano
lol after i got mine done it took me a while to get used to it again... mine musta been out since i got it!

but after the curbing the wheel was pretty much sideways when going straight
 

cjp2k

Registered User
lol after i got mine done it took me a while to get used to it again... mine musta been out since i got it!
Same here I think,

The guy behind the desk was a good guy, I made the invoice out to the Mrs, hope she sees funny side:arco:
 

Andy_S

Registered User
Can I ask where you took to get it done?

I hit a pot hole a while back and I'm sure there's something not straight.:(
 

cjp2k

Registered User
Can I ask where you took to get it done?

I hit a pot hole a while back and I'm sure there's something not straight.:(


North East tyre and exhaust in middlesbrough.

Teesside Audi quoted me silly prices,

Just make sure they select the correct car on their system, they had mine down as a A4!, Ended up going into the shop and making them select 8P 2006-onwards with sport chassis!
 

S3 Big Andy

Stealth Beast Baby Yay
"My girlfriend curbed the wheels" yeah, yeah we have all been there! we know you did it
 

cjp2k

Registered User
Lol Cheers guys, if I had curbed them, I would hold my hands up :detective2:

Stupidly I let her drive when I was in the car,

Never AGAIN

Cheers

Chris
 

sprout99

Registered User
Hi guys, on the way to pick up my mums car from the garage, my girlfriend gave me a lift in my A3, she decided to put it thru a gap not big enough for the car and hit the curb. she hit it side on, ie parallell with the curb at about 15mph. small mark on wheel but nothing "too bad", what are the chances of doing damage to the alignment/tracking etc?

Is it best to get it checked, audi quoted £170.00!!

Anywhere good around Teesside/Darlington area?

Cheers

Chris

town and country tyres in Boro. (the old firestation in south bank area)
 

edition

Registered User
Your girlfriend curbed yours bad Andy bet u ruined her when she got home. :busted_cop:
 
Top